Księgi handlowe
Prowadzenie ksiąg handlowych, tzw. pełnej księgowości przez nasze biuro obejmuje następujące czynności:
- otwarcie ksiąg rachunkowych na dzień rozpoczęcia działalności,
- utworzenie zakładowego planu kont oraz polityki rachunkowości,
- bieżące ewidencjonowanie operacji gospodarczych,
- prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz naliczanie odpowiednich odpisów amortyzacyjnych,
- uzgadnianie sald zobowiązań i należności,
- przygotowanie miesięcznych / kwartalnych rozliczeń oraz przelewów z tytułu podatku dochodowego,
- sporządzanie ewidencji zakupów i sprzedaży VAT,
- przygotowanie i złożenie drogą elektroniczną deklaracji VAT-UE,
- przygotowanie i złożenie drogą elektroniczną plików JPK_V7,
- zamknięcie roku obrachunkowego jednostki pod kątem podatkowym i rachunkowym,
- sporządzanie zeznania rocznego na podstawie danych wynikających z wpisów do księgi (PIT-36, PIT-36L, CIT-8),
- sporządzanie bilansu zamknięcia roku obrotowego wraz z rachunkiem zysków i strat,
- sporządzenie informacji dodatkowej, obejmującej wprowadzenie do sprawozdania finansowego oraz dodatkowe informacje i objaśnienia,
- przygotowanie dokumentacji do Krajowego Rejestru Sądowego lub Krajowej Administracji Skarbowej, związanej z ogłoszeniem sprawozdania finansowego.